Veri analizi ile yaratıcı çalışmalar arasında nasıl bir bağlantı var?

Aforizma, çeyrek yüzyıldır iletişim alanında ulusal ve global çok sayıda kreatif çalışma hazırlamış, stratejist, yazar, videographer ve tasarımcılardan oluşan yaratıcı bir ekip. Veri analizi aşamasından itibaren yaratıcı ekibimiz çalışmaya dahil oluyor. Verilerden içgörü elde etmek, yaratıcı bir süreç.

İşletme hedefleri, marka iletişim hedefleri, kampanya hedefleri… Bütün iletişim süreçlerinin uyumu ve senkronizasyonu için birlikte hareket ediyoruz. İşimizi şansa ve tahmine bırakmıyoruz.  Yaratıcı içeriklerimizi; doğru stratejiyle, doğru zamanda, doğru insana, doğru kanalda, doğru mesajla iletmeye çalışıyoruz. Böylece bütçenin en efektif şekilde kullanımını sağlıyoruz. Yapılan her işin etkileşimini takip ediyor ve elde edilen veriler ışığında performansa dayalı geliştirmeler yapıyoruz.

Dijital veriler grafik ve rakamlardan ibaret, gerçek insan davranışlarını buradan nasıl çıkaracağız?

Veriler, gerçek insanların, arzu ve ihtiyaçları doğrultusundaki davranışlarının, tepkilerinin, duygularının, kararlarının, dijital kanallardaki yolculuklarının izidir. Yüzyüze yapılan bir ankette aldığınız yanıt, kendisinden bekleneni vermeye çalışan tepkisel bir cevap ya da toplumsal baskıyla şekillenmiş kaçamak bir ses olabilir. Gerçek hayattaki tepkileri gözlemleyerek daha doğru bir içgörü yakalama şansımız olur. Dijital yolculuk da gerçek bir davranış ve deneyimi önünüze serer. Hayat ne kadar gerçekse dijital veriler de o kadar gerçek.

Gözlem ve dijital veriler birleştiğinde, davranışların altında yatan nedenleri ve motivasyonu anlamaya başlarız. Sizi grafik ve rakamlara boğmuyoruz. Sadece işletme hedefleri doğrultusunda mutlaka değerlendirilmesi gereken kritik noktaları inceliyor, analiz edip yorumluyoruz.